tisdag 25 november 2008

Kul med jul.

Nu har pyntet börjat smyga sig fram hemma hos mig. Igår satte jag upp julgardinerna! Ikväll planerar jag att ta fram adventsljusstakarna. Tomtarna får vänta, inte för att jag äger så mycket tomtepynt iofs...

Ärligt talat så brukar jag inte få så mycket julfeeling. Den brukar komma smygande lite runt lucia, för att sen lägga sig att vila fram till julafton. Vissa år kommer den faktiskt inte fram alls. I år däremot ser jag verkligen fram emot julen. Kanske för att jag har en hel veckas ledighet att se fram emot, kanske för att jag ska åka hem och hälsa på familjen och vännerna, kanske för att det är så mycket snö ute just nu att man riktigt får pulsa fram.

Ja, jag erkänner att jag har gnällt på kylan och blåsten. Erkänner att jag inte var så himla glad när jag fick vänta på tvärbanan i ca 30 min pga vädret. Men jag måste oxå erkänna att det annars är riktigt mysigt med snö!

1 kommentar:

EMELIE sa...

Jag instämmer - har redan fått julstämning, och den brukar väl smyga sig på dagen innan julafton i vanliga fall, haha. Fast jag har ingen ledighet att se fram emot, men iallafall =)