fredag 14 november 2008

Landat i den ännu större staden.

Nu är jag i New York, och det är hur kul som helst. Gårdagen var lite småjobbig, eftersom jag satt på flyget största delen av dagen. Sen var vi rätt jetlaggad när jag kom fram. De första timmarna kände jag mig rätt ok, men efter att vi hade ätit middag (på en mysig jätteliten restaurang här i West Village) så hamnade jag näst intill i koma. När jag somnade vid 21 (lokal tid) så hade jag varit vaken i 24 timmar, och bara sovit ca 4 timmar natten innan. Så det var lite tufft. Nu är klockan runt 12 i Sverige, men bara 18 här. Ganska trött, och snart ska vi börja göra oss i ordning för en kväll/natt på stan.
Idag har vi gått på stan i ca 8 timmar! Fötterna gör lite ont faktiskt, Converse är inte alltid de mest bekväma skor man kan ha. Ändå har jag köpt två par till idag, riktiga fyndpriser! Betalade 60 dollar för de två paren, inte dåligt va? Har även köpt ett par snygga pumps för 20 dollar, smarta jag hade inte packat ner några "snygg-skor". Förutom skorna har jag köpt snygga underkläder för skitbra priser samt en kjol i svartguldig brokad och ett par små shorts på Forever 21. Jag vågar nog påstå att jag har shoppat riktigt bra saker.
Nu har Mira hällt upp vinet, så nu får jag lämna datorn och joina henne och Nathalie i vardagsrummet.

Inga kommentarer: