lördag 9 maj 2009

Outletshopping

Mira, Susanne och jag besökte en outlet igår. Förväntingarna var ganska låga, vi var trötta efter en arbetsvecka och jag har inte direkt gott om pengar att spendera. Det blev inte bättre av att vi knappt hittade dit och att man sedan var tvungen att ringa efter folk för att bli insläppt på den här "topphemliga outleten". Men det var verkligen värt det.

När vi kom in i den lilla butiken blev vi helt till oss i trasorna. Längs med hela väggarna hängde och låg väskor och skor till vrakpriser, på olika ställningar mitt på golvet fanns accessoarer i mängder.

Jag kände att stressen började sippra ut ur mina poren, ögongloberna började tränga ut ur sina glober och jag tackade min lyckliga stjärna för att jag hade ätit innan vi gick dit, annars hade det funnits risk för svimning. Det fanns hur mycket snyggt som helst. Jag krängde på mig massor av grejer, utvärderade och hängde tillbaka ungefär två tredjedelar.

Efter ca en timme gick vi därifrån, utpumpade på adrenalin, lite fattigare, och lite lyckligare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I ditt fall skulle jag nog säga, relativt, mycket fattigare.

Anna Nilsson sa...

Mmm relativt sätt, du har helt rätt...