måndag 1 juni 2009

Min härliga söndag.

Jonas och jag hade en riktigt skön dag igår. Jag sov till klockan 11, vilket är ovanligt länge för mig som vanligtvis vaknar vid sju-åtta på helgmornarna.

Det var (och är) riktigt varmt här i Stockholm så sommarkläderna och sandalerna åkte fram ur garderobens innersta vrå.

Som vanligt på en söndag så hade vi en del lägenhetsvisningar att avverka. Denna gången i mysiga Gröndal och Årsta.

Från Årsta gick vi in till Södermalm, en mysig promenadsträcka över Västra Årstabron och lummiga trädgårdar. Vi hittade en mysig liten kvarterskrog och åt lunch på deras skuggiga uteservering.

Därefter trotsade vi värmen och gick på bio. Både Jonas och jag har läst hela Millenium-triologin, men inte fått tillfälle att se "Män som hatar kvinnor". Så vi passade på att svalka oss inne på biosalongen, nu när vi hade tid.

En helt perfekt söndag. Längtar redan till nästa helg!

1 kommentar:

PeccataMortalia sa...

Hej!! Klart jag gör! Är juh enda sättet att hänga med i sina Halmstadpolares liv numera=)
Kram Kram