onsdag 19 november 2008

New york!

En stor anledning till att jag inte har bloggat om resan till NY är för att jag inte vet hur jag ska sammanfatta det på ett bra sätt. Men, here we go.
Vi har haft hur kul som helst! Vi har ett ett par riktigt stora kändisar. Förutom de jag har skrivit om förr så såg jag även Stephanie Seymor.

På Beacons closet i Brooklyn gjorde jag mitt livs största fynd i form av en Calvin Klein fuskpäls. Jackan kostade 30 dollar, istället för nypriset på 360 dollar! Dessutom var den helt oanvänd, prislappen satt ju fortfarande kvar! Förutom pälsen har jag även fyndat en riktigt rolig paljettop, två par converse, ett par högklackade pumps, en brokadmönstrad kjol, lite smycken, hårprodukter, smink osv.

Vi har kollat på latinamerikansk konst på Sotheby's, druckit drinkar på massor av coola ställen (bla där Carrie och Big hade sin repetitionsmiddag i Sex & the city-filmen), vi har även druckit margerithas på ett mindre flashigt ställe (billigt är bra), festat "med" Justin Timberlake m.m., m.m.

En underbar resa! Tyvärr så bestämde sig Air France för att strejka på hemvägen. Det var meningen att vi skulle vara tillbaka i Stockholm kl 12 på dagen i måndags, istället kom vi hem vid 20-tiden. Riktigt seg väntan! En liten bonus blev dock att vi fick åka första klass mellan Paris och Stockholm på hemvägen. Bring the champagne var mitt motto! Fnittrande och lullig anlände jag till Arlanda (gratis är godast, eller vad säger ni?)

4 kommentarer:

Anonym sa...

det låter ju heeelt underbart!!! nu blir jag lite sugen på att boka bröllopsresa till New York trots allt...svårt att bestämma sig alltså...kram kram Elin

Krisse sa...

Låter som en perfekt resa! Väldigt intressant att läsa om vad du gjort i NY. Speciellt eftersom jag ska åka till USA i mars. Bokade resa i veckan! Vi ska msst tillbringa vår tid i och runt om West Palm Beach men avslutar vår resa i NY. Ge gärna tips på ställen vi måste besöka. :)
Ha det super. Kramar

Anna Nilsson sa...

Hej Krisse! Jag är väldigt dålig på att föreslå ställen att besöka, mitt lokalsinne är nämligen uselt! Men ett besök i Williansburg i Brooklyn är ju inte fel om ni har tid. När vi var där så regnade det så det var inte så mycket marknad, men det ska det tydligen vara vid finare väder. Jag fyndade en jättefin päls och en paljettopp på Beacons closet där.
Annars kan du kolla in mina bilder på facebook, jag har skrivit vad restaurangerna heter som vi har besökt. Stället där vi stötte på Justin heter Tenjune och ligger i Meat packing district. Hoppas det kan hjälpa dig lite! :)

Anna Nilsson sa...

Elin, jag hade nog faktiskt inte åkt på bröllopsresa till NY. Där vill man liksom inte koppla av utan mest springa runt och shoppa, dricka drinkar och partaja.