måndag 6 april 2009

Stockholm i mitt hjärta

Idag har jag bott i Stockholm i ett år! Det var alltså 365 dagar sedan gråtmilda jag tog flyget från Halmstad tillsammans med Sandra och lämnade min käre sambo kvar. Nu är det Jonas (samma snubbe) som har åkt i från mig istället, i och för sig bara för en kurs i Uddevalla, men ändå...

Så nervös jag var för exakt ett år sedan. Jag började på nya jobbet dagen efter ankomsten, så det var snabba ryck. Första månaden bodde jag i Sandra och Anders extrarum i deras stora lägenhet på Essingen. I maj flyttade jag in i andrahandslägenheten i Älvsjö där jag fortfarande bor. Jonas flyttade upp från Halmstad några dagar senare.

Från början var jag så osäker på vad den här staden hade att erbjuda mig, och jag pratade alltid om att jag bara skulle "provbo" i Stockholm i ett år och sen se hur det kändes. Nu bor vi här, har inga planer på att flytta tillbaka till västkusten, och det känns helt rätt!

3 kommentarer:

Henrik Bernström sa...

SPANK!! Skitongar! Men ni ska i alla fall bo i vårt gästrum i två nätter över påsk, har jag hört! :P

Anna Nilsson sa...

Jajamensan det stämmer!

Emelie sa...

Men vi saknar dig allt här nere, hörru!!! Om du springer runt i centrum när du är här i påsk så får du slå en pling och komma upp och hälsa på mig en snabbis...

KRAM
EM