måndag 29 mars 2010

Snigel på ögat-incidenten

En kollega till mig gör bort sig på de roligaste sätten. Eller vad sägs om den här historien?

Kollegan jobbade på ett tv-produktionsbolag som bland annat gör realityserier som tex Du är vad du äter. Hon fick uppdrag att ringa en av deltagarna (en f.d. Idol) och i stort sett be honom skärpa till sig. För att skoja till det hela litegrann sa hon till honom att han skulle få "en snigel på ögat" om han inte följde hennes råd.

Vad min kollega inte tänkte på är att killen är fem år yngre än henne, och aldrig någonsin sett den klassiska tv-avgiftsreklamen. Han trodde istället att hon hotade honom med att snigla honom på ögat och svarade:
"Ska du seriöst trycka ditt skrev mot mitt ansikte om jag inte skärper mig?"

Ni kan ju förstå att den här tjejen var väldigt glad att samtalet var via telefon.

Inga kommentarer: