lördag 23 oktober 2010

Sunshine Awards

Häromdagen delade Kicki Norman ut ett Sunshine Award bland annat till lilla mig! Stafettpinnen är i rörelse, nu är det min tur att nominera. Jag är en riktig bloggjunkie men jag känner inte många av de jag följer, därför blir lite en blandning av kända och okända bloggare:

1. Min kollega Julia är inte som alla andra tjejer (visst funderade du på att döpa bloggen till det ett tag?), hennes betraktelser från galenskapens avgrund får inte missas!

2. Min f.d. kollega och nuvarande vän Johanna har äntligen börjat blogga. Det var baske mig på tiden för kvinnan har stil och humor som få!

3. Jennie är även hon en f.d. kollega (jag har varit runt en del) som lämnade Halmstad för Örebro. Därifrån bloggar hon om inredning och sitt familjeliv.

4. No Scarlett bloggar om livet som mamma till sötaste ungen och flickvän till en gammal klasskompis till mig. Trots att vi är från samma stad och har en del gemensamma vänner har vi aldrig träffats och hon har antagligen ingen aning om vem jag är. Ger mig lite känslan av att vara en stalker...

5. Minna är ännu en Halmstadtjej jag stalkar. Jag upptäckte henne på intranätet då vi jobbade för samma företag, och har följt henne till och från sedan dess. Minna bloggar om mode och skönhet, lägger upp snygga bilder på sig och på Halmstad.

6. Knivlisa, min underbart, härliga, skamlösa kollega, har en självklar plats på min lista.

7. Mia är en ambitiös shoppingbloggare som har startat en hel webbplats fylld av modetips. Hon är dessutom extremt trevlig och det är alltid lika kul att springa på henne i vimlet.

8. Sofi Farhman, I love to hate her (eller hate to love her kanske?). Så jäkla snygg och framgångsrik att även den bäste blir grön av avundsjuka.

9. Annika är från Göteborg, men jag älskar hennes råa humor ändå. Inte många modebloggare får mig att skratta högt som hon.

10. Kicki får ju såklart oxå vara med på den här listan som den enda renodlade (typ) skönhetsbloggaren (även om hennes hund Barack Obama dyker upp ibland). Fröken Norman kan man lita på, det är iallafall känslan jag får. Gillar hon, eller ogillar hon något så får man veta det. En av de få råärliga beautybloggarna?

11. Jennie Hammar, känner jag inte, men har följt hennes blogg ett bra tag. Är glad att hon är tillbaka igen efter sitt blogguppehåll, denna gång på Elle, där hon bloggar om livet i L.A.

12. Karin är min snygga kollega som bloggar om mode, skönhet och livet på redaktionen. Håll utkik på hennes photoboothbilder, för ibland kan min blonda skalle synas i bakgrunden. Karin och jag sitter nämligen rygg mot rygg, med bara en meter eller två emellan oss.

Nu är det er tur att fortsätta sprida kärlek. Här är reglerna:
1.) Save the image above and post it on your blog.
2.) Share the love with 12 fellow bloggers.
3.) Link the nominees.
4.) Let the nominees know they have been given the award by commenting on their blog.
5.) Share the love and link the person(s) who gave you the award.

6 kommentarer:

jenny sa...

Tack snälla du:) Hoppas du har det bra i stoora staden:)
Kram Jenny

Kicki Norman sa...

Tack snälla du! Vad kul!

Mia sa...

Tack söta du!!!

Karin sa...

Tack Anna! Nu blev jag lite mer inspirerad att blogga (och ta photoboothbilder där man kan se dig skymta fram).

Anna Nilsson sa...

Vassegoda allihopa :)

knivlisa sa...

KOm på att jag försökte svara på denna på min iphone men det kom inte upp några bokstäver. TAAACK! snälla Anna.