måndag 19 januari 2009

Lördagen på söder.

Helgen bjöd på bättre väder. Det var isande kallt, men soligt. Sandra, Jonas och jag pälsade på oss för en dag på stan. Efter att ha spottat kändisar x 4 (5 om man räknar med Jocke) i korsningen Götgatan/Folkungagatan, åt vi lunch och drack vin på ett grekiskt ställe som hette "En till grek på söder" (eller ngt sånt).

Mätta och belåtna gick vi på en kort shoppingrunda, och fortsatte därefter till Muggen på Götgatan där vi drack lite mer vin. Jonas skippade vinet till förmån för varm choklad och blåbärspaj med vaniljsås. Lite mer är 6 points det där va?

Till kvällen åkte vi hem till oss i Älvsjö där vi lagade mat, det mest avancerade jag slänga ihop på en höft: pastasallad med fetaost. Till det blev det en varsin hederlig screwdriver och ett glas lite lyxigare Freixenet (mousserande vin) för Sandra och mig. Sandra och jag drack alltså ungefär hela dagen. Härlig dag. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte ofta man ser dig utan ett vinglas...;)

Anna Nilsson sa...

Oj då, byta namn på bloggen till Lilla Anna med storstadsalkoholism?

Anonym sa...

Kolla gärna upp fakta innan du publicerar. Svart vinbärspaj var jag åt.