torsdag 1 januari 2009

Mitt nyår.

Jonas och jag har precis lämnat Jennie vid tåget, hon har varit här ett par dagar för storstadens shopping och nyårsfirande. Såhär icke-bakis var det längesen jag var på en nyårsdag, om man räknar bort de ggr då jag varit sjuk på riktigt. Nu är jag bara lite lagom eftersjuk med en hosta som är lite lagom kvävande.

Nyårsafton känns för det mesta lite ångestladdat och sorgligt. Det har varit så sen jag var liten, vet faktiskt inte varför. I år har även julen känts jobbig. Det är allt jag skriver, ingen idé att börja dravla om hur och varför.

Igår åt vi trerätters på ett ställe vid Medborgarplatsen, sen blev vi dästa och åkte hem. Tanken var att vi skulle fortsätta till en suspekt (?) klubb på söder. Men värmen hemma i soffan lockade oss mer. Så det lilla gänget begav sig istället hemåt för att sjunga rock- och schlagerlåtar. Eller rättade sagt så sjöng Jennie och Jonas, jag kraxade mest och försökte andas. Strax efter att Malmsjö hade brölat "ring klocka ring" gick jag och la mig. Jonas och Jennie fortsatte dock med sin sing star-tävling. Helt otroligt att jag kunde somna i oväsendet.


Jonas rockar loss.

Det här var strax innan 12-slaget.

Inga kommentarer: