måndag 24 mars 2008

Kör för alla

Jag såg Caroline af Ugglas på TV för ett par månader sen när hon berättade om sitt lilla projekt "Kör för alla". Tyckte redan då att det såg riktigt roligt ut, och nu när jag ska flytta upp till storstaden så passar det ju perfekt. Har inte riktigt förstått hur man anmäler sig eller vad det kostar, men har skrivit till dem och frågat. Såhär skriver Caroline af Ugglad på webbsidan:

Hej! Jag heter Caroline af Ugglas. Jag lär ut en annorlunda sångteknik, så att alla kan lära sig sjunga. Även du som tror dig sjunga fult, falskt etc. Därför är detta en kör som alla kan vara med i. Eftersom jag förutom sångpedagog är talpedagog så ingår även träning av talrösten. Den utvecklas alltså samtidigt som sångrösten - om man lär sig använda talrösten rätt, är det lättare att lära sig sjunga.

Hade passat mig perfekt. Ärligt talat så är jag faktiskt riktigt dålig på att andas (något som det såklart är noga med i sång och tal).
Andningen är extremt viktig för kroppen, det är så vi får ut en stor del av kroppens "avfall". Det låter kanske konstigt, men ibland får jag tvinga mig själv till att ta ett djupt andetag. Faktiskt så vet jag knappt hur man gör det naturligt! Hoppas att af Ugglas kan lära mig. :)

1 kommentar:

Malin sa...

Vad roligt! Hon verkar vara en sådan underbar person med hur mycket energi som helst! Hoppas att flytten går bra o att det flyter på som det ska.