måndag 24 mars 2008

Power walk


Efter helgens frosserier bestämde jag och vännerna oss för en power walk. Jennie, Anja, Josse & Anna kom hem till mig och sen gick vi neråt Nissan.
Det var riktigt skönt att röra på sig lite. Jag och Jenka var dessutom med om lite äkta natur när vi såg 3 söta rådjur längre fram på stigen. Häftigt för oss stadsbor! :)
Ungeför 90 min senare var vi hemma igen. Jennie påstår att man går bort en Big Mac på en timme, alltså skulle jag behöva gå ett par rundor till. Jag är ledig imorgon oxå, ngn mer som vill?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill inte göra dig besviken men om man kollar på viktklubben så innehåller en big mac 525kcal. Går du i 5,6km/h (vilket räknas som medel) så måste du gå i 2,9h. Så det är bara till å traska på, tyvärr. Om du skulle gå tufft ist som är 6,4km/h så får du gå i 2,2h, där tufft räknas: det här tempot orkar du bara hålla i korta sekvenser, som riktigt snabba intervaller under pulspromenader, cykelturer, simpass osv. Du orkar kanske hålla tempot i 3-5 minuter max, sedan måste du sakta ner till medeltempo en stund innan du åter kör en intervall i tufft tempo.