lördag 22 mars 2008

Shoppingsug och förnekelse


Jag är riktigt sugen på den här jackan från Monki kombinerad med en färgglad sjal, gärna rutig som den på bilden. Synd att Monki inte finns här i stan, får vänta ett par veckor på denna.

Jag tänkte från början skriva att jag får vänta en månad, men det är ju bara 2 veckor kvar!!! Nu börjar jag få riktigt bråttom med packningen inför flytten. Jag kan ju inte begära att Jonas ska göra allt innan han flyttar upp i maj.

Påskhelgen har gjort mig till ett sockermonster. Det finns godis överallt och även fast jag inte är speciellt sugen, trycker jag i mig det mesta ändå.
Igår åt jag middag hos mor & far, de bjöd på traditionell helgmiddag. Alltså kött, pommes bearnaisesås. Typisk fredagsmat à la fam Nilsson. Sen ställde mamma fram chipsen som jag med lätthet proppade i mig.
Kvällen spenderades hemma hos Anna P som hade bunkrat upp med chips, ostbågar, 4 liter cola och flera kilo med godis (jag skojar inte!). Frosseriet fortsatte. Jag fick såklart med mig en påse godis hem, som jag smaskar på nu.

1 kommentar:

Sara sa...

men FINNS det nåt godare än "fredagsmat" a´la KÖTT, pommes och bea-sås? mmmmmmm.... en redig KÖTTbit går inte av för hackor. mmmmMMMM!