måndag 1 februari 2010

Bättre sent än aldrig...?

Här kommer ett väldigt försenat blogginlägg som jag lovade min svärmor att göra.
Jag firade julen tillsammans med dem i Uddevalla, julrim till klapparna var obligatorisk. Så viktig att jag tvingade Jonas bror Anders att skriva ett sista minuten-rim på hans julklapp till mig.

Efteråt blev vi (Ros-Marie och jag) oense om vem som egentligen skrev det bästa rimmet. Därför utlovade jag en undersökning i bloggen. Vilket rim var bäst? (jag skriver såklart inte ut vem som skrev vad än)

1. Ett bildbehandlingsprogram.

2. Ett glittrigt skärp.

3. Ett handstöpt (heter det så?) stearinljus.

4. Ett par kalsonger.

Sätt igång att rösta!

12 kommentarer:

Suzie-Q sa...

Nummer 2.

Nummer 4 var också fyndigt, men lite för mkt nr 2-humor (Gbg-humor galore där du!)

Nathalie sa...

Jag gillade nr 4! Tyckte det var bra associationer man fick med "gasa" i samband med kalsonger!

Pejtur sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pejtur sa...

Ettan var mest genomtänkt, den faller dock på det något torftiga nödrimmet "bemästrar, för det mesta"
Jag röstar därför på nr 3. Det rosa pappret är ett klart plus!

jennie sa...

Nr 4!

Jonas sa...

Märkligt, jag vill minnas att det var sex stycken rim.

Kommer i a f ihåg ett av dom, säger inte vem som gjorde det. Men ni får gärna rösta på det också. Vi kallar det nummer fem:

"Go och glad, fast utan kex"

(choklad till mamma)

Ja, känner ni att det är det bästa så går det bra att redigera era inlägg eller skriva nya.

Mia sa...

Nummer 4 tycker jag är roligast! Sorry ni andra ;)

Karin sa...

Men självklart nummer 4! ;)

Linda sa...

fyran är grymmast!

Pernilla sa...

4 lägger jag min röst på.

Jossan sa...

Inget svårt val, nummer 4.

Sanna sa...

4.