onsdag 24 februari 2010

Klagomur

De senaste dagarnas snö- och trafikkaos har inte direkt fått mig på mitt allra mest strålande humör. Igår tog det mig ganska exakt tre timmar att ta mig till jobbet, då var jag inte alls glad. Under de tre kalla timmarna väntade jag på bussen i två timmar (-9 grader ute). Sen bestämde jag mig för att gå hem igen för att byta om till varmare kläder. Därefter promenerade jag till närmsta tvärbana (ca 30 min) som tog mig till jobbet.

Jag litar inte alls på SL numera och har idag därför tagit med mig mina termobrallor i en påse, för man vet inte hur länge man får stå och vänta på tunnelbanan. Om man inte vill lida pin, får man vara ofin... Eller?

I morse tog det däremot bara 40 min att komma till jobbet (brukar ta 15-20 min). Och i förmiddags var det såhär fint utanför förlaget. Man får vara glad för det lilla.


Gårdagens outfitbild togs igår kväll av Nathalie Stjernfeldt.

Inga kommentarer: