lördag 9 augusti 2008

Bartömning 080808

Igår var jag på fest hos Nathalie. Hon och hennes pojkvän Ferdinand flyttar till New York om ca en månad, så de passade på att tömma baren. Vi var ca 40 pers i deras tvåa, och det var riktigt kul. Alltid roligt att träffa nya trevliga människor. Vi kom därifrån ganska sent, är faktiskt inte riktigt säker på vad klockan var, kanske tolv-halv ett.


Självklart var jag tvungen att kolla in spektaklet med superfesten GO08 så vi åkte in till stureplan. Helt stureplan stängdes av för trafik i gårkväll/natt och skulle fungera som ett stort dansgolv med dj:s och stuff. Vi kom nog dit försent för att uppleva det, men det var sjukt mycket folk (mest yngre faktiskt)! De hade beräknat att ca 70-80 000 människor skulle dyka upp, och det kändes verkligen som att de hade rätt! Hela stureplan var som ett stort festivalområde.


Jag tappade tyvärr bort de flesta från festen. Mira och några andra sprang iväg till Hells kitchen, men min plånbok var inte så sugen på det (200 spänn i inträde). Istället så ringde jag Jocke Thörn och mötte upp honom och hans kompis Robert. Siktet var inställt på Riche, men vakten påstod att det var stängt. Men en gammal kuf som vi mötte på gatan visste bättre, vi kom inte in eftersom vi var white trash. Hahaha! White trash som jag är, så tog jag mig hem till förorten istället.

Inga kommentarer: