onsdag 17 september 2008

Komiska bråk


Har tv:n på i bakgrunden. Sverker försöker som vanligt grilla sin hemska, elaka, fascistiska kapitalistgäst (enligt Sverre då), denna gång från Telenor...är det rimligt, ska det vara såhär? Han gör sitt bästa att avbryta, såga och trycka ner, och jag tycker det är så jobbigt att lyssna på! Nu stänger jag av tv:n. Ska det vara såhär Sverker? Va...? Va? VA?! Hehe.

Inte för att det har med saken att göra, med det påminner mig om när jag "hade en diskussion" med en barndomskompis till Jonas på en fest. Kompisen kom faktiskt med helt galna åsikter, exempelvis så tyckte han att det var helt moraliskt riktigt att man i fattiga länder jobbar för skitlöner så att han kunde köpa sig en billig båt eller jacka. Jag brukar faktiskt inte börja bråka med folk till höger och vänster (men om det händer så är det oftast till höger) men han gick mig verkligen på nerverna. Till slut så la sig Jonas i och försökte hjälpa till vänstersidan...eller hrm...jag menar min sida. Då blev barndomskompisen skitsur och kallade Jonas för en jävla kommunistkuk. Hahaha, jag har nog aldrig skrattat så mycket mitt uppe i ett bråk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lätt det roligaste bråket jag har varit med om!