torsdag 4 september 2008

Kontakter

Jag är så himla dålig på att höra av mig till folk. De första dagarna/veckorna i Stockholm så försökte jag ringa minst en av vännerna där hemma varje dag, sen blev det ett par i veckan. Nu blir det på sin höjd ett samtal då och då, och några sms på fyllan. Måste väl tillägga att jag har fått väldigt få samtal hemifrån, det är tråkigt. Men jag vet ju hur det är. Livet i Halmstad fortsätter som vanligt.

Den som ringer mig allra mest både nu och då, det är Sandra. Hon är riktigt duktig på att hålla kontakt. Även när jag bodde 55 mil söderut så hörde man av henne var och varannan dag, och det är kul!

Igår fick jag ett överraskande samtal från Emelie från mitt gamla jobb på Lokaldelen. Det var riktigt kul att höra skvallret hemifrån, och ännu roligare att höra att hon eventuellt kommer upp till Stockholm snart.


Bilden här ovan är från vår första julfest tillsammans på Tylöhus (Emelie är den blonda tjejen till vänster om mig). Vi fixade oss och förfestade tillsammans, och lyckades sen även hamna på samma bord på festen. Måste tillägga att vi var ca 300 pers på festen och det var ca 6-7 pers på varje bord. Sedan dess höll vi ihop, trots att vi inte jobbade på samma avdelning. Så det har blivit en del fylleslag, fnitter och skvaller.

2 kommentarer:

PeccataMortalia sa...

I know the feeling!! Var/är likadant för mig!! =) Kram på dig!!

EMELIE sa...

=)Det partyt var grymt roligt! tror det har varit riktigt röj på de flesta av våra kalas, haha. Ja, under hösten blir det Stockholm, så jag hör av mig!! PUSSS