tisdag 1 juli 2008

Stockholm har stannat...


...eller riktigt så dramatiskt är det faktiskt inte. Det är busstrejk, så nu har jag inget annat val än att gå till jobbet. Det tar ca 30 min att promenera till Gullmarsplan, där jag kan ta tvärbanan en station till jobbet. Men när det är fint väder som idag (eller alla dagar när det inte regnar) så är det ju värt att gå.

Iom att vi bara har kanal 1, 2 och 4 så har det blivit en del film (och alla säsonger av SATC) på sistone. I helgen såg jag Förtrollad (rätt fånig men lite söt) och Factory girl (riktigt bra). Igår såg jag och Jonas på en väldigt annorlunda men bra film som heter Cloverfield. Jag vill egentligen inte referera filmen, för bäst är nog att inte veta handlingen i förväg. Det var en ruskigt bra film, som känns helt autentisk. Jonas var flera gånger tvungen att påminna mig om att det bara var en spelfilm. Jag blev alltså helt uppslukad.

Är det förresten ngn som vet om Stockholms tunnelbana kan fungera som något slags skyddsrum i krig eller annan form av attack? Kan vara bra att veta, man vet ju aldrig vad som kan hända!

Inga kommentarer: