söndag 19 oktober 2008

Dansbandskampen

Någon som såg Dansbandskampen igår? I så fall så kanske ni även såg min tv-debut? Jorå, jag är ju tv-kändis nu, typ. Eller nähä, räcker det inte med att synas 3 sekunder i direktsänd TV? Jonas däremot är ju världskänd nu och hade en kamera rätt upp i fejjan mesta delen av gårdagskvällen.

Det började med att Alex, som tävlade med bandet Dollies, bjöd med oss att sitta med i publiken under programmet. Det fortsatte med att vi blev förflyttade till "anhörig-bordet" och fick vara glada supportrar, det slutade (tack och lov) med några sekunder i rutan. Både jag och Jonas var nämligen ganska sega. Okej, mest jag, som var ute i fredags. Riktigt synd att Dollies inte gick vidare. Jag tycker självklart att de var bäst, och klart snyggast! Röstade som en galning under kvällen (undrar hur min telefonräkning kommer se ut?!). Men det var det värt, för det var riktigt kul, även fast jag inte är ngt större dansbandsfan.

Fredagen då? Jag hade planerat att ta det riktigt lugnt eftersom Frida är i stan och vi skulle shoppa loppan. Tyvärr blev det lite mer senare än vad jag hade tänkt, stapplade hem runt 2-3...var alltså lite lagom trött hela lördagen när var sprang runt i butikerna.

Idag ska jag ta det lugnt, eventuell åka in en vända till söder, käka godis, kolla på film. En perfekt avslutning på en rolig helg.

1 kommentar:

Pejtur sa...

Wow! Jag känner en tv-stjärna. Inte illa :) Synd att jag missade dig.. hmm.. det kanske går i repris..?