onsdag 15 oktober 2008

Glasögonorm

Tji fick jag för att jag har skrutit om min goda syn så länge. I och med att mina jobbarkompisar och jag var på Specsavers glasögongala så fick vi ett väldigt förmånligt pris på synundersökning och två par glasögon (=gratis).
Idag gjorde jag den där synundersökningen och det visade sig att jag faktiskt har synfel, även om det bara var på höger öga. Som tur är så är jag inte blind eller så, utan behöver bara ha en svag styrka på glasen.
Hoppas ändå att det kommer underlätta för mina stackars ögon, som ganska ofta känns trötta efter en arbetsdag som innebär många långa timmar framför datorskärmen.
Nu väntar bara den bästa delen, vilka bågar ska jag välja?

3 kommentarer:

Pejtur sa...

Glasögon.. hmm..
Varför inte ett par såna här:
http://www.newsdesk.se/pressroom/sampro_ab/pressrelease/view/122722

Mia sa...

Välkommen i familjen! ;)

Mathilda. sa...

jag har också lite fel på ena ögat men jag behöver inte glasögon =P