torsdag 30 oktober 2008

En kontrastrik onsdag

Nu har jag haft ett par hektiska dagar på jobbet. Kontrasten blir väldigt tydlig. Från att ha miljoner med grejer att hålla i huvudet, flera sista minuten-grejer att fixa och en orolig repro i telefonen har jag nu istället kanske en...eller två uppslag att göra. Då är det lätt att en "efter-lämnings-koma" infinner sig. Det börjar bli jobbigt att layouta de allra lättaste saker, och en sida som precis innan lämning tar blir klar på ett ögonblick kan jag lägga flera timmar på, ändå med liknande slutresultat. Konstigt hur man fungerar ändå.

Efter arbetsdagen igår åkte jag in till stan för att hämta mina alldeles nya glasögon. Jag ångrar faktiskt mig lite angående vilka bågar jag valde...på Specsavers får man ju två för en, vilket jag tycker är ett riktigt bra erbjudande, men de har inte så värst mycket roliga glasögon att välja på. Jag fick iallafall tag på ett par som jag gillade, och ett par som jag gillade lite mindre. Det blir nog bra.

Lite senare åkte Jonas och jag till Essingen där Sandra bjöd på te och våfflor. En riktigt mysig höstkväll!

1 kommentar:

EMELIE sa...

Lägg upp bild på glasögonen!! =)